A girl with the green backpack! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sterre Marjolein - WaarBenJij.nu A girl with the green backpack! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Sterre Marjolein - WaarBenJij.nu

A girl with the green backpack!

Door: mez myself and I

Blijf op de hoogte en volg Sterre Marjolein

17 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Wellington

Hello:)!
Het is alweer meer dan 2 1/2 maanden geleden dat ik voor het laatst op mijn blog schreef.. De tijd gaat ook echt zo snel! Ik ben heel erg blij om te vertellen dat mijn heimwee niet langer een issue is, ik voel me super goed en ben mega blij om hier te zijn! Op dit moment(zoals waarschijnlijk veel mensen al weten) ben ik in New Zealand! Ik had een baan gevonden in de Coromandel, in een klein lief dorpje wat Whitianga heet. Je hebt hier The hot water beach and heel veel andere prachtige wandelingen. Zo was ik op een van de eerste dagen dat ik hier was, na een mooie wandeling, een super lief klein biologisch kaas winkeltje ingelopen om wat kiwi's te kopen. Mega geluk dat ik juist daar binnen liep want de eigenaar bood me aan om daar te komen werken voor een tijdje:)!

Maar daar komen we later op terug. Ik heb natuurlijk niets niets gedaan in deze 2 maanden..
Na mijn 3 weken in Brisbane zijn Lou en ik weer samen op pad gegaan. We hadden namelijk besloten kerstmis en oud en nieuw niet te vieren met onze Brisbane families omdat we ons hadden aangemeld bij een festival wat zich bevond in Sydney.

We hadden een stop voor Sydney en dat was in Byron Bay, een geweldig super leuk stadje met allemaal hippies. mensen op blote voeten, dreadlocks en rare veren waren er in overvloed. Echt heel gaaf. In Byron Bay hebben we heel premitief kerstmis gevierd. Dat was erg fijn om dat samen met Lou te doen. We hadden cadeatjes voor elkaar gekocht en een geweldig (ahum..) dinner voor onszelf gemaakt. Natuurlijk waren er op de camp site veel meer mensen die kerstmis aan het vieren waren en dat was anders maar leuk!
Na Byron Bay zijn we naar het festival gegaan: Peats Ridge, om new jaar te vieren! Daar gingen we als vrijwilliger aan de gang zodat we geen geld hoefde te betalen voor de tickets. het festival duurde 3 dagen en elke dag was leuk en totaal anders. Als vrijwillig had ik me ogegeven voor het 'general-team'. dat houd in dat je alles een beetje doet. zo heb ik een dag geverfd en 1 dag het verkeer geregeld soms moest je wat posters ophangen of dingen in de gaten houden.. Klinkt misschien niet zo spectaculer maar de sweer was super. net als in Byron Bay was het echt een hippie admosfeer. klein maar druk en heel gezellig. zo veel lieve mensen ontmoet!
Helaas ging het festival natuurlijk weer veel te snel voorbij, en voor we het wisten gingen we alweer naar Sydney toe..
In sydney hadden we weer contact met Ceciel (de super lieve nederlandse vrouw die getrouwd is met een Australische man). daar hebben we toen een paar dagen rond gehangen. Wat laatste dingetjes regelen voor New Zeeland en nog even genieten van Australie. Onze laatste paar dagen hebben we doorgebracht in the Blue Mountains. Helaas hadden we niet verwacht dat het zo ongelovelijk druk was. eenmaal in de bluemountains konden we totaal geen accomodatie vinden. Als echte backpackers hebben we toen, heel spannend, in het park geslapen voor 2 nachten! hihi. was een avontuur:)! De wandelingen die we hebben gemaakt in de Blue mountains waren prachtig, met watervallen en hele koude meertjes waar we in hebben gezwommen!
Na de blue Mountains was het tijd om onze tassen in te pakken..

En tjaa, nu ben ik dus in New Zealand. Alweer voor 9 a 10 weken zelfs! Tijd vliegt voorbij. Aan het eind van mijn 5 weken werk heb ik helaas wat nare dingen meegemaakt met mijn baas. Hij wou mijn laatste week niet betalen. Na veel geschreeuw, gehuil en politie, heeft hij dan uiteindelijk betaald. Ik ben erg blij dat dat nu voorbij is. Gelukkig, in die zelfde periode, heb ik Bente ontmoet. Zei in een nederlands meisje wat uit Amsterdam komt. Met haar ben ik nu al iets meer als 3 weken aan het reizen. eerst gehitchiked samen, en uiteindelijk, om de east kust te kunnen doen, samen een auto geheurd voor een paar dagen. echt een hele gave manier van reizen wat ik nog niet eerder had gedaan. je kan overal heen wanneer je wil, stoppen waar je maar wilt en zelfs(in ons geval) slapen in de auto waar je maar wilt;). Ik zal niet in details gaan, maar de foto’s zeggen vast wel genoeg..
Op dit moment ben ik in Taupo en Bente en ik hebben helaas niet erg veel geluk gehad met de auto. .. We noemen de auto Granny omdat ze super sloom is. Iedereen haalt ons altijd in en als we een heuvel op willen komen, komen we nog niet eens boven de 45 km/h uit. Soms heel frustrerend want je kan je je wel voorstellen dat we niet echt geliefd werden op de weg. helaas, toen we uiteindelijk een beetje vaart maakte, deden we dat op een plek waar dat nou juist niet de bedoeling was. En natuurlijk juist toen, stond daar een politie wagen. We zijn aangehouden met als reden dat we bijna 30 km/h over de maximale snelheid gingen.. behoorlijk oepsie en dom. 120$ lichter zijn we vrolijk weer verder gereisd. Jammer genoeg, 2 dagen daarna, zijn we tegen een shit steen aangereden die echt onzichtbaar was!(ja lach maar..) Op dat moment dacht ik dat ik net zo goed gelijk naar Tailand kon. Dat zou namelijk erg veel geld kosten omdat we een eigenrisico van 2000$ hadden. Gelukkig hebben we dit super goed aangepakt. We zijn via via in contact gekomen met Ricard. Hij is een super lieve man die heel erg met ons meeleefde. Hij kon de deuk en het afgeschaafde lak voor 150$ repareren! (amen Richard) De auto konden we nog 2 dagen gebruiken en dan, als hij tijd had, zou hij het maken. Helemaal blij en opgelucht zijn we toen met 2 andere reizigers(1 kiwi en 1 canadees) naar een lake gegaan met een super warme, bijna te warme, stroming. Een paar uur later kwamen we terug bij de auto, lekker kletsend en in ons element. Helaas was onze auto minder gelukkig.. Onze achter ruit was ingeslagen met een steen en de tas(die overgens wel verstopt was)van het kiwi meisje, was gestolen. Super erg en schokerend. De auto en wij waren vervloekt. Gelukkig hoefde we, volgens Richard en iedereen om ons heen, deze schade niet zelf te betalen.. Natuurlijk, de volgende dag, hoorde we dat we dat dus juist wel moesten doen. Het was geen ‘ongeluk’ en daardoor niet verzekerd. Tjaa.. Jullie snappen wel dat Granny i.p.v. een lieve oma een duivel verstopt in een wit jasje werd..
Helemaal ondersteboven en bijna 540$ lichter, zit ik hier achter de computer. Bente en ik kunnen er wel, soms, om lachen. Zometeen gaan we naar Richard toe, die vreselijk zijn best doet, met een sixpack bier om hem heel erg te bedanken.
Ik denk opzich zelf dat ik nu wel wat ‘good luck’ verdien, maar we zullen zien. Gelukkig ben ik echt met de liefste mensen om me heen en geniet ik nog steeds!
NZ-mensen zijn zo hulpzaam, echt ongelovelijk. Mijn geld gaat wel snel op zo en daar maak ik me soms wel een beetje zorgen over. Gelukkig kan ik altijd wel ergens werk zoeken. Het enige vervelende is is dat ik daar niet meer zo om sta te springen. Maar wie weet. Het komt vast wel goed!

Deze blog heb ik een paar weken geleden geschreven en het is grappig hoe snel de tijd gaat en dingen kunnen veranderen. Ik ben alweer in het zuider eiland en reis nog steeds met Bente. Er is alweer zoveel nieuws gebeurd dat ik dat in mijn volgende blog ga vertellen. Hopelijk komt mijn vogende blog vanuit Taiwan waar ik graag heen wil gaan over 1 a 2 weken.
Ik mis jullie allemaal nogsteeds,
De foto's zeggen waarschijnlijk wat meer dan mijn korte verhaaltje. Ik kan wel in detail gaan maar dan wordt het een boekwerk.
Dikke kussen voor iedereen,
Sterre(Stella)

ps,
je kan me natuurlijk altijd mailen of bellen via Viber. Alleen maar leuk om te horen hoe het met jullie gaat!

  • 17 Maart 2013 - 08:29

    Bram Boer:

    Wat een verhalen, en wat een spanning ook. Je kan er een boek over schrijven! Als ik het zo lees maak ik me ook wel een beetje zorgen hoor, en verlang ik er ook naar om je weer eens te knuffelen. Hoorde dat Antoinette in Thailand naar je toe komt: lijkt me geweldig voor jullie beiden. Kus van Bram

  • 17 Maart 2013 - 10:38

    Jasmijn:

    Lieve Stellaa,
    Wat een mooi verhaal weer, je neemt me er helemaal in mee. Je schrijft zo leuk! Wat een avonturen met die auto en pech, maar fijn dat je er ook nog om kunt lachen. Nu dus weer heerlijk op reis na het werken, ik wens je nog heel veel geluk op je pad! En allemaal lieve mensen, maar zo te horen wordt je daar meteen door omringt waar je ook bent.. ben benieuwd naar nog meer foto's van je reis, en wacht natuurlijk alweer vol smacht naar je nieuwe verhaal ;)
    Dikke kus van mij!

  • 17 Maart 2013 - 11:39

    Mama:

    Ha lieverd, you have done it again!!Leuk! Ben wel benieuwd naar de overige fotoos...maar ik weet ik moet facebook aanmaken, eh? veel liefs, mama xxx

  • 17 Maart 2013 - 12:32

    Anneke Lammers:

    Hoi Sterre

    Fijn om weer wat van je te lezen. Prachtige belevenissen! Geweldig dat het nu ook goed met je gaat en de wereld aan je voeten ligt..... Straks ook nog Rixt ontmoeten in Sydney. Leuk hoor! Heel veel plezier samen.

  • 17 Maart 2013 - 18:02

    Kari:

    Pracht om te lezen over je avonturen. Een tijd die altijd bij je zal blijven. Ook fijn om te horen dat je het goed hebt. Geniet! Liefs, Kari

  • 17 Maart 2013 - 18:05

    Merel:

    Jeeej, weer een blog! Zo leuk om te lezen, ga nu opzoek naar je foto's! Kus je zus

  • 17 Maart 2013 - 20:44

    Fannie Kauffman:


    Hay mop, wat heb jij weer een hoop meegemaakt, gelukkig veel leuke dingen, maar ook wel spannende dingen,wij genieten van je leuke vertellingen, en ik print het uit en laat het ook aan oom Guus lezen.Die geniet er ook van, nou hier alles ok, en geniet ze, ik hoop snel weer wat van je te horen.

    xxx tante Fan en oom Peet

  • 18 Maart 2013 - 17:42

    Desiree:

    ha Lieve Sterre!
    wie ver reist kan verhalend vertellen....nou dat lukt jou goed dus ga er vooral mee door!
    Vandaag de 18e verjaardag van Iskander, op de 18e, schrijf ik je dit berichtje. Hij is ook vandaag aan zijn derde toetsweek begonnen dus we houden het rustig. Gisteravond wel met de familie en Ad, Els, Thomas en zijn vriendin Maria lekker gegeten in een dynamische sfeer. Lief je kaartje, ik weet nog dat je vertelde van je 'verjaarsdagskaarten' project.
    Alle goeds en geluk gewenst!
    Desiree

  • 03 April 2013 - 04:53

    Louuuuuu:

    Hoi lieve Ster!

    Pfpoeee de tijd gaat zo snel! En nu pas lees ik je blog. En moet ik weer denken aan onze Kerstparty met de Perthers, Byron, onze hippieveertjes en Peats Ridge! Dat was allemaal toch wel erg geweldig :)
    Het was echt leuk leuk om je weer eventjes te zien na 3 maanden in Wanaka!!!!!

    See you in Thailand or Laos or Holland.....

    X Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wellington

Sterre Marjolein

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 700
Totaal aantal bezoekers 7786

Voorgaande reizen:

24 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

Landen bezocht: